När det kommer till konsumtion så verkar det inbland inte finnas något stopp alls. Många ser Black Friday i höst som den största shoppingdagen, men när det kommer till försäljning av TV-apparater så finns det en dag som slår den svarta, och det är när det vankas Super Bowl.
Balck Friday, dagen, som man kanske inte ska benämna som en dag längre då den sträcker sig över en helg och nu även på måndagen. Då kallar man det för Cyber Monday, vi har skrivit mer om detta här. Men, det är dagen då butiker i princip runtom i hela världen drar till med en superrea som får människor att nästintill bli till djur. Man har länge trott att det är under dessa dagar som alla shoppingrekord slås. Men, nu kan man ha fel gällande en produkt, nämligen TV:n.
26 % kommer köpa ny TV
I en Amerikansk artikel går det att läsa att under 2016 kommer 26 % av det amerikanska folket att handla en ny tv-apparat under året, och 47 % av dessa kommer att slå till på en 4K TV. Ser man till när de kommer att slå till räknar man att ungefär 25 % kommer köpa en tv under Super Bowl rean. Jämför man med Black Friday då 18 % handlar ny tv så kan man få svart på vitt att fler människor köper när det vankas ett mycket spännande tv-event som man inte vill missa och som man vill ha bästa möjliga upplevelse för.
Fundera lite över ditt eget köpbeteende och när du väljer att göra de lite större och betydande inköpen för att se om det finns något mönster. Då kan det bli intressant att gå ner mer på djupet och planera sina inköp för att inte göra fel köp och få ett hem som man mer trivs i.