Huawei är ett stort internationellt och framförallt framgångsrikt företag som arbetar med bland annat smarta mobiler, smarta klockor och bärbara datorer. Huawei lanserar nu en ny serie, P30, med ett koncept som de kallar Dare to Challenge. Vem är då personen som frontar konceptet? Jo, Zara Larsson är Huaweis nya ansikte utåt.

Du kan inte ha missat vem Zara Larsson är. Hon är en av Sveriges mest framgångsrika popartister som tagit sig till den internationella scenen. Huawei har nu inlett samarbetet med Zara för att sälja konceptet Dare to Challenge. I konceptet kommer flera svenska framgångsrika personer ingå med fokus på utmaningar. Från Huaweis sida vill de, i och med det nya marknadsföringskonceptet, lyfta dessa personers historia, framgångar och även uppmuntra till att våga anta utmaningen, alltså utmaningen att våga bli en Challenger. Att se hur kampanjen utvecklar sig, men framförallt att se Huaweis nya produkter kommer bli spännande.

Smarta telefoner är idag livsviktiga för många, både privat och i arbetet. I dessa telefoner finns ofta otroligt mycket viktig information som kanske inte finns sparad någon annanstans. Därför kan det vara klokt att, trots att produkterna är toppklassiga i material och ofta klarar av att stå emot väta bra, att se till att skydda med mobilskal och även ha extra skydd för bildskärmen. Det går aldrig att veta när olyckan är framme. Telefonen känns dessutom ny mycket längre. Du vill ju inte behöva lägga extra pengar på att behöva fixa en sprucken skärm eller baksida, eller hur?

Varumärket Huawei växer i Sverige

Den svenska marknaden har kommit att bli en viktig marknad för Huawei där de vill etablera sig ytterligare. Svenskarna gillar även Huawei och deras produkter, vilket går att se på försäljningen från 2018 som ökade från 4% till 13%. Det finns ingen tvekan om att detta är ett smart drag från Huawei för att etablera sig på den svenska marknaden, Zara Larsson har ju otroligt många fans i Sverige men även utomlands.